Valamivel a 2006-os választások előtt, a fiatalság támogatásáról (a FIDESZ részéről) úgy is szó esett (lsd. legutóbbi Orbán-Gyurcsány vita), hogy a fiatalok is könnyebben juthatnak majd gépjárműhöz, ugyanis 1600 köbcentiig a benzines, és 2000 köbcentiig a dízel gépjárművek esetében eltörlik a regisztrációs adót, így téve olcsóbbá ezeket az autókat.
A mai kormányzat többször igyekezett a választópolgárok tudtára juttatni, hogy nem felejti el krédóját/alapelvét és nem azt sem, hogy honnan jött és miket ígért.
A FÜMI megállapítása az, hogy egy konstruktív tervezetről, egy valóban támogató jellegű intézkedésről van szó, így bízik benne, hogy a Kormányzat, csupán sürgős teendőibe merülve feledkezett meg annak bevezetéséről, és türelmesen hiszi, hogy ami késik nem múlik.
Az intézkedés bevezetésének érdekében a FÜMI tehát, támogatni kívánja a Kormányt azzal, hogy kutatómunkájának köszönhetően, statisztikai adatokra épített, egzakt számításokkal kidolgozza a költségvetésre (az intézkedés bevezetésével) nehezedő pénzben mérhető teher mértékét, valamint kihangsúlyozza az intézkedés társadalmi előnyeit.